Înainte ca gigantul Coca-Cola să își pună amprenta pe piața mondială a băuturilor răcoritoare, Moș Crăciun era identificat cu un costum albastru cu alb. Cel de astăzi, un bătrân cu barba lungă și îmbrăcat într-un costum roșu, este o invenție a Coca-Cola din anii ”30 și face parte din campaniile de marketing ale companiei.
Totul a început în anul 1931, când Archie Lee, pe atunci director de creație la Coca-Cola. care fusese implicat și în campaniile din anii trecuți, a venit cu ideea revoluționară de a-l redesena pe Moș Crăciun. În acest fel l-a transformat într-un vector de imagine pentru una dintre cele mai populare băuturi americane din întreaga lume.
Lee hotărăște să îl angajeze pe artistul grafic Haddon Sundblom pentru a desena nu un bărbat în costum de Moș Crăciun, ci pe însuși cel care avea să devină până în ziua de azi emblema Moș Crăciun. Sundblom folosește ca sursă de inspirație poemul scris în 1823 de Clark Moore, „A Visit From St. Nicholas”.
Citește în continuare pe Business Magazin.